Come n' Join

Tuesday, November 27, 2012

MERC: THE NEW LIGHT DESIGN

i was browsing through the internet reading thru about our Malaysian proud Proton Preve which is the most advanced local cars we proud of. regardless all effort from Proton team in producing this latest amazing cars built for Malaysian and global market, i feel there is something lack of detailing makes Preve design is off-balance. and one of them is the rear and front light design. it's just like a "plug-in" or "add-on" item. perhaps it's not blend into it.

while browsing, accidentally i came across this awesome clip from Mercedes how they infused the lighting and the overall design itself making it look awesome... and somewhat the clips is like a cut-scene from Transformers movie 



video klip ini sekadar inspirasi untuk kita semua I'M PROUD TO BE MALAYSIA

Everest Trash to Treasure

Neepali artist has transformed this 1.7 tons of litter left at Mt. Everest into valuable arts. 
ENJOY!




Saturday, November 10, 2012

Re-molded tire (tayar celop)

Penah dengar tayar CELUP? nak tau cmna tayar celup ni dbuat. tngok vid bawah ni


Thursday, November 1, 2012

V-ray at Siggraph Asia Singapore 2012


Those of you familiar with V-ray, their company ChaosGroup will be joining Siggraph Asia 2012 which will be held at Singapore this coming 28th November until 1st December 2012. There will be showcasing by the V-ray latest enhancements including demoreel, together with their top client at the exhibition.

So  be sure to join them.

By the way this is some of the example of the V-ray rendering for those who not familiar yet. ENJOY!
(Click for larger picture)







Saturday, October 27, 2012

Deadliest Picture; encounter with mako shark

'SEEING IS BELIEVING'

that's the first thing came in my mind after seeing this unbelievable pictures taken by Sam Cahir an Australian Photographer whos joining Great White tagging trip off the Neptune Island. Take a look for yourself.

Saturday, October 13, 2012

6 Perkara Yang Allah Sembunyikan


Allah SWT selesai menciptakan Jibrail as dengan bentuk yang cantik, dan Allah menciptakan pula baginya 600 sayap yang panjang , sayap itu antara timur dan barat (ada pendapat lain menyatakan124, 000 sayap). Setelah itu Jibrail as memandang dirinya sendiri dan berkata:
‘Wahai Tuhanku, adakah engkau menciptakan makhluk yang lebih baik daripada aku?.’Lalu Allah swt berfirman yang bermaksud.. ‘Tidak’

Kemudian Jibrail as berdiri serta solat dua rakaat kerana syukur kepada Allah swt. dan tiap-tiap rakaat itu lamanya 20,000 tahun.

Setelah selesai Jibrail as solat, maka Allah SWT berfirman yang bermaksud. ‘Wahai Jibrail, kamu telahmenyembah aku dengan ibadah yangbersungguh- sungguh, dan tidak ada seorang pun yang menyembah kepadaku seperti ibadat kamu, akan tetapi di akhir zaman nanti akan datang seorang nabi yang mulia yang paling aku cintai, namanya Muhammad.’ Dia mempunyai umat yang lemah dan sentiasa berdosa, sekiranya mereka itu mengerjakan solat dua rakaat yang hanya sebentar sahaja, dan mereka dalam keadaan lupa serta serba kurang, fikiran mereka melayang bermacam-macam dan dosa mereka pun besar juga. Maka demi kemuliaannKu dan ketinggianKu, sesungguhnya solat mereka itu aku lebih sukai dari solatmu itu. Kerana mereka mengerjakan solat atasperintahKu, sedangkan kamu mengerjakan solat bukan atas perintahKu.’

Kemudian Jibrail as berkata: ‘Ya Tuhanku, apakah yang Engkau hadiahkan kepada mereka sebagai imbalan ibadat mereka?’

Sunday, October 7, 2012

Gangnam style: no sound

gangnam style tanpa music funnier than fun

Namaste Hotel - Mumbai, India

NAMASTE!



Direkabentuk oleh Atkins design studio, Menara Namaste ni sedang dalam pembinaan. Dengan ketinggian 300m dan berkapasiti 62 tingkat, menara ini akan menempatkan hotel, ofis dan ruang sewa cukup besar di daerah Ambika, tidak jauh daripada Shangri-La Hotel Mumbai, India.

Menurut Atkins, menara ini direkacipta simbolik adat orang India menemukan dua tapak tangan bila berjumpa dan mengucapkan 'Namaste'

Tandas paling berkuasa sedutan..slurrrp!!

SERIUS COOL!
Tandas ni bleh 'telan' macam2... dari bubble gum bear, sosej, buah catur. so kalo Public Toilet kat Malaysia ni selalu sendat ngan 'durjana2' yang payah nak flush - termasuk lah buntut2 rokok dari perokok tegar - aku rasa tandas ni bleh selesai kan masalahnya kot... elok2 kaki korang pon leh sedut sama


10 perkara anda kena tahu: ISRAEL


Tahukah korang sebenarnya banyak benda yang yahudi laknat ni sembunyikan pada pengetahuan umum. Jom Kita nak dedahkan 10 daripadanya!

1) Israel merupakan salah satu pembekal rokok terbesar dunia, namun rakyatnya tidak digalakkan menghisap rokok yang mereka cipta kerana mereka tahu akan bahana dalam kandungannya!.

2) Israel mempunyai kepakaran dalam mencipta vaksin dan mahir dalam ilmu perubatan, namun ilmu itu hanya untuk orang luar, kerana mereka tahu bahan kimia yang terdapat dalam ubat akan merosakkan untuk satu jangka masa panjang. Penduduk israel sendiri menggunakan Habbatus Sauda dalam perubatan harian.

3) Taktik kaum ibu di Israel ketika mengandung ialah si ibu/ isteri akan mendengar si suami membaca, menyanyi atau mereka akan menyelesaikan masalah matematik bersama-sama untuk mendapat bayi yang bijak dan petah kerana pada ketika ini fikiran dan perasaan si isteri adalah bersambungan dengan anak dalam kandungan berbanding anda bercakap padanya di perut.

Friday, September 28, 2012

Brazuca akan ganti Jabulani


Adidas umum akan ganti Jabulani dengan Brazuca sempena Piala Dunia 2014 Brazil setelah mendapat undian tertinggi pilihan peminat dari Brazil. Dua nama lain tersenarai oleh FIFA adalah - Bossa Nova dan Carnavalesca.

Brazuca digambarkan sebagai "national pride in the Brazilian way of life".

Walaubagaimanapun menurut FIFA bentuk sebenar Brazuca masih dalam proses dan belum disiarkan oleh pihak Adidas.

sumber: FIFA dan The World Game

Jabulani in memories


Thursday, September 20, 2012

Gangnam style - rap kuda

Psy kata..
"mindset of this dance is... DRESS CLASSY DANCE CHEESY..."
jom layan PSY Gangnam Style bersama-sama Ellen Show. Asia rocks!
























tapi kalo dah korea tu tetap korea... cute aja. nah tngok dancers2 korea ni nari. yang penting pakai HEELS!!!

Wednesday, September 19, 2012

McLaren first spoiler MP4-12C


Known as McLaren designer Frank Stephenson's first clean-sheet design for McLaren after the MP4-12C, the P1 is expected to combine the 3.8-liter V8 from the MP4-12C with some kind of hybrid system that could approach 1,000hp total. In a statement, McLaren managing director Antony Sherriff says the P1 will be "the most exciting, most capable, most technologically advanced and most dynamically accomplished supercar ever made -- not necessarily to be the fastest in absolute top speed but to be the quickest and most rewarding series production road car on a circuit."



courtesy: yahoo

Monday, September 10, 2012

Undi

jom mengundi.anda tau kuasa anda

Scanimation illusion

Have you ever drawn pictures and flipped in continuosly to create a motion illusion... i bet you have. However there are other cooler ways of doing it – scanimation. You can see it in-motion below:

  

other related articles at Yahoo!

Tuesday, August 28, 2012

Sky City One China


China will construct new World Tallest Skyscrapper City - Sky City One - a 200 hundred storey energy efficient building. Broad Group has announced to construct the tower in 90 days - in which is possible they have already construct a 30 storey hotel building in 15 days.




upon completion, Sky City One will be the tallest building in the world at 838m compares to Burj Khalifa at 828m

More news here: Gizmag

Wednesday, August 15, 2012

Liverpool Villahermosa / Iñaki Echeverria


With the development of innovative construction technologies in concrete, potential to form a complex material; a material which both resistant and aging quality, the project by Iñaki Echeverria would seek a new image for Liverpool. Well at least it's functioned as sun louvres. More at ArchDaily





Kesalahan Berhari Raya

Hari Raya menjelang tiba...tetapi beringat-ingat lah dengan perkara-perkara yang kita tidak sedar menjadi kesalahan pada hari raya... 


Tuesday, August 14, 2012

7 Keajaiban Islam

Menara Pisa, Tembok Cina, Candi Borobudur, Taaj Mahal, Ka’bah, Menara Eiffel, dan Piramid di mesir, inilah semua keajaiban dunia yang kita kenal. Namun sebenarnya semua itu belum terlalu ajaib, kerana di sana masih ada tujuh keajaiban dunia yang lebih ajaib lagi. Mungkin anda semua bertanya-tanya, keajaiban apakah itu?

Haiwan Berbicara di Akhir Zaman

 Maha suci Allah yang telah membuat segala sesuatunya berbicara sesuai dengan yang Ia kehendaki. Termasuk dari tanda-tanda kekuasaanya adalah ketika terjadi hari kiamat akan muncul haiwan melata yang akan berbicara kepada manusia sebagaimana yang dinyatakan dalam Al-Qur’an, surah An-Naml ayat 82, 

“Dan apabila perkataan Telah jatuh atas mereka, kami keluarkan sejenis binatang melata dari bumi yang akan mengatakan kepada mereka, bahwa Sesungguhnya manusia dahulu tidak yakin kepada ayat-ayat Kami”. 

 Mufassir Negeri Syam, Abul Fida ‘Ibnu Katsir Ad-Dimasyqiy berkomentar tentang ayat di atas, “Haiwan ini akan keluar di akhir zaman ketika rosaknya manusia, dan mulai meninggalkan perintah-perintah Allah, dan ketika mereka telah mengganti agama Allah. Maka Allah mengeluarkan ke hadapan mereka haiwan bumi. Konon khabarnya, dari Makkah, atau yang lain sebagaimana akan datang perinciannya. Haiwan ini akan berbicara dengan manusia tentang hal itu “. [Lihat Tafsir Ibnu Katsir (3/49] 

Wednesday, August 8, 2012

Saturday, August 4, 2012

Zionis dan Penipuan Sejarah

Video klip ni aku dapat daripada youtube berkenaan penipuan sejarah dan pendedahan askar-askar Dajjal al-Masih yang bernaung dibawah satu fahaman Freemason melalui penubuhan kesatuan Zionis. Walaupun aku rasa aku tahu sedikit tentang perkara ni, tapi video ni membuatkan aku terkejut... sama2 lah kita mendekatkan diri kita dengan Allah S.W.T, kita sudah berada dalam era fitnah dajjal... muga video2 ni dapat memberi kesan kepada kta semua. InsyaAllah

Garam: Amalan sunnah yang tidak diketahui


Rahsia Garam... Amalan sunnah yang tak diketahui...

Amalan Rasulullah S.A.W memakan secubit garam sebelum dan selepas makan kini dibuktikan oleh sains bahawa tabiat ini menambahkan keberkesanan perut untuk menghadam makanan dan menghindarkan perut dari menyerap racun.

Pada zaman Yunani, Tentera Yunani ( askar Greek ) dibayar gaji menggunakan garam. Begitu juga dengan episod penjajahan negara kecil oleh negara besar dengan mengenakan hukuman penjara kepada penentang mereka .

Apabila dipenjarakan, mereka ( penentang ) akan diberi makanan seperti roti dan air tanpa garam. Walaupun kerap dihidangkan dengan roti dan air tanpa garam, badan mereka tetap lemah memandangkan kurangnya kandungan garam dalam badan.

Monday, July 30, 2012

YOUTUBE Live Streaming Olympic Games


Sukan Olimpik 2012 London sedang berlangsung sekarang (acara bermula dari 27 July - 12 Aug 2012). Nak tunggu tengok live kat tv agak payah... so apa kata kita pakat Streaming Live kat YouTube. Di bawah beberapa screen capture daripada IOC Olympic Channel yang aku sediakan untuk tatapan semua.



Untuk memudahkan membuat pilihan sukan kegemaran anda, pada bahagian bawah panel dekat YouTube ada disediakan link button acara2 yang sedang berlangsung.



So....jom kita ENJOY! MAJULAH SUKAN UNTUK MALAYSIA

If there's no up and down



Wednesday, June 13, 2012

Word for The Day


WORD FOR THE DAY
Wednesday, Jun. 13
Even if you have a lot of work to do, if you think of it as wonderful, and if you feel it as wonderful, it will transform into the energy of joy and fire, instead of becoming a burden.
Tulku Thondup Rinpoche
The Practice of Dzogchen

Wednesday, May 2, 2012

i - Apple: apa yang anda tidak tahu

Semua maklum produk Apple merajai teknologi telekomunikasi dunia. Walhal orang berebut-rebut dan sanggup beratur dan menunggu panjang semasa pelancaran sesuatu produk dari Apple. 


Tapi ada sesuatu yang kita kurang tahu tentang produk ini. JOM KITA LIHAT!


sumber: Syok

Monday, March 19, 2012

Awesome Sculptures


Korean sculptor Yong Ho Ji is a genius. All his sculpture is made out of spare tires on his family's Jeep Wrangler. Several month's are needed to fixed together tires into a bad-ass perfect wild animal.






Perfect anatomical details, rawness, wildness and power are the ways to describe these animal sculptures. So well-made you would think they’re alive.



source